Ahad, 13 Disember 2009

NASI BUKHARI ISKANDARIAH

Salam kembali. Mohon maaf kepada semua. Sudah agak lama saya tak kemaskini blog ini kerana kesebokan tugas harian. Ramai kaum keluarga, para sahabat dan Bloggers samada yang pernah atau belum pernah menikmati masakan istimewa saya iaitu 'Nasi Bukhari Iskandariah' ternanti-nanti janji saya untuk berkongsi resepinya. Nak ajar sorang2 agak rumit, jadi saya terbitkannya dalam blog ini untuk dikongsi bersama.

Nasi kegemaran saya sekeluarga



Selepas menikmati Nasi Bukhari bersama Dr. Abd. Wahab Ismail (CEO Ingress Corp) dan isteri serta Pak Wan (Pengarah Ad Deen Tours & Travels Sdn. Bhd.) di Madinah pada tahun 2008.

Selamat mencuba...

5 ulasan:

  1. salam.....ukhwah,

    tuan, pasti best ni kan..

    BalasPadam
  2. w'salam. anak laut. Memang best. Nasi yg kegemaran saya sekeluarga. Kalau org Arab dia gunakan Kibas sbg. ganti ayam. Insya Allah 48 jam tak basi, tapi kena guna minyak sapi tulin dan air bertapis.

    BalasPadam
  3. nasi ni blajar kt sane ke?hmm..apa lagi yg sempat tuan blajar ye..mesti dh bnyk kn..

    BalasPadam
  4. He... he... he... Nasi ni belajar di Malaysia je. Cedok resepi dari internet kemudian ubah suai supaya rasanya macam betul-betul spt yang kami makan disana. Enam tujuh kali cuba barulah dapat resepi macam tu. Dah confirm jadi baru kongsi resepi ini. Sekarang kawan-kawan dah panggil ada yang panggil 'Haji Bukhori'. Shahbandar87 cubalah, ajak kawan-kawan makan sekali, nanti kawan-kawan panggil 'Shah Bukhori'. He...he...he...

    BalasPadam
  5. salam sejahtera
    resep yang sangat patut dicuba
    dari fotonya hubungan keluarganya sangat dekat ya
    salut
    saya follow ya

    BalasPadam