Rabu, 12 Ogos 2009

Saya Sebagai Seorang 'Orang MLM'


Pada Mei 2003, kali pertama saya menyertai Perniagaan MLM iaitu ' LUXOR NETWORK SDN. BHD. Mula-mula sekadar masuk ahli, tapi masih belum lagi tahu bila nak bergerak aktif. Atas sokongan Up-Line saya mula bergerak pada Januari 2004. Kalau saya dah bergerak, saya akan bergerak sampai berjaya. Tetapi kejayaan perlu dicapai merangkumi perkara berikut:-
i. Masa singkat - Nak cepat berjaya, kalau boleh masuk terus berjaya
ii. Pangkat tinggi - Tinggi pangkat, tinggilah pendapatan
iii. Duit banyak - Kalau boleh 5 angka sebulan
iv. Modal kecil - Duit tak ada nak buat modal, tapi nak buat juga
v. Menjual tak payah - Malu nak menjual dan sbg
Strategi demi strategi, plan bertukar plan dan sebagainya telah disusun dan terus dilaksanakan. Alhamdulillah pada Mei 2004 saya mula menikmati ke lima-lima perkara diatas.
i. 5 bulan sahaja
ii. Pangkat Diamond Manager
iii. Mencecah RM20,000.00 sebulan
iv. RM3,600.00
v. Jual tak payah sekadar untuk kegunaan sendiri sahaja
vi. Lain-lain : Gambar suami isteri dalah Majallah, Melancung Ke Italy percuma, DCM Meeting, Menjadi VVIP dalam program-program Syarikat, Pakai kereta C200 dan sebagainya.

Petikan Majallah Wawasan LUXOR Keluaran Jun 2004

Kadang-kadang saya terfikir, kalaulah aku tahu dari dulu lagi aku dah but MLM macamni - apataknya ramai pengadu akan bertanya "Kalau begitu syarikat jualan langsung yang mana yang terbaik untuk saya sertai?". Jawabnya tentulah 'LUXOR'. Kan senang. Tak payah nak cari down-line, down-line cari up-line. Tak mengapalah itu bukan rezeki saya. Tapi rugilah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan